Adolf Meister

Maleri  ·  20. januar - 27. februar 2012

Adolf Meister bliver ofte inspireret af medierne til sine motiver. Billed­titler som "Utøya", "Somalier i ørkenen" og "Oprør i Østlondon" fører os tilbage til sidste års begiven­heder. Farver som okker, gul, grå, blå og grøn i alle nuancer, både kolde og varme, spiller sammen og giver beskueren indtryk af et indre lys fra malerierne.

Værket "Min tabte fortid" er endnu ikke afsløret, udstil­lin­gen lover overraskelser!

Hjemmeside:   meister.vedkirken.dk

Medlem af Billedkunstnernes Forbund (BKF) siden 1982.
Jesuitternes Billedkunstnere i Europa.
Bispedømmets Kommission for Tilsyn med Sakrale Bygninger.

Censor ved Kunstnernes Sommerudstilling 1986 og 1987.

Repræsenteret i Weilbachs Kunstnerleksikon

Debut på Kunstnernes Sommerudstilling, Tistrup (KS) 1979-1982

Kunstnernes Påskeudstilling, Århus (KP) 1982-1984

Kunstnernes Efterårsudstilling, København 1989

Kirkeudsmykninger i Berlin, København, Århus, Vejle, Herning, Randers, Pindstrup, Øm.

Pavealtret ved pave Johannes Paul II's besøg på Øm 1989.

Udstillinger bl.a. i kirker, sognegårde, museer, gallerier, kunst­foreninger, virksomheder, banker, Århus Universiter, skoler, højskoler, hospitaler, plejehjem, Danske Kirkedage, Modelbane Europa, Danmarks Jernbanemoseum.

Udstilling 183